Objektyvumas dažnai būna gera savybė. Vadovaujantis vien „patinka / nepatinka“ nepasitelkiama racionalių argumentų. Norėtųsi, kad odontologas, apžiūrintis dantis, išliktų objektyvus. Nes kokybiškas dantų protezavimas – ne tik konkretūs protezai, bet ir gydytojo nešališkumo klausimas.
Ką turime galvoje kalbėdami apie nešališkumą? Pradėkime nuo to, kad yra ne viena protezų rūšis – išimami ir neišimami. Specialistas vadovaujasi žiniomis, sukaupta patirtimi ir atsižvelgdamas į paciento dantų būklę priima sprendimą. Bet kas būtų, jei odontologas sakytų „man patiktų tokie ir tokie protezai“ arba „gali rinktis iš trijų variantų, bet aš sutiksiu taisyti dantis tik tuo atveju, jei pasirinksi tik x gamintojo implantus“? Nesuprastumėte, ar tai reklama, ar kas per dalykas.
Siekiant išvengti nesusipratimų, dantų taisymo aspektai aptariami, gydytojas išsako argumentuotą, objektyvią nuomonę. Tik tada kokybiškas dantų protezavimas yra galimas.
O šiaip objektyvumo reikšmė atsiskleidžia labai daug kur. Tik dėl skonio nesiginčijama. Bet odontologija – ne skonio klausimas. Odontologija – tai medicina. Tiesa, palyginti su kai kuriomis kitomis medicinos šakomis, dantų gydymas yra tarsi tarpdisciplininis. Kodėl? Todėl, kad specialistams tenka ne tik išgydyti, bet ir atstatyti puikią estetinę būklę. Neretai procedūros primena meną. Juk, pavyzdžiui, estetinis plombavimas neapsieina be kruopštaus spalvos atitaikymo. Jei būtų dirbama atmestinai, pacientai tikrai liktų nepatenkinti.
Kad pacientai liktų patenkinti, tiek kokybiškas dantų protezavimas, tiek bet kokia kita procedūra privalo vykti aptarus situaciją ir objektyviai nusprendus, kas konkrečiu atveju geriausia. Tik taip žodis „kokybiškas“ ko nors vertas.
Gydytojai sprendžia daugybę klausimų
Kokybiškas dantų protezavimas nėra retenybė, nes kiekvienas atsakingas specialistas stengiasi pasiekti gerą rezultatą. Tačiau vertėtų paminėti, kad odontologui nepakanka mokėti gydyti. Dar privalu gebėti planuoti. Jei, pavyzdžiui, reikia užplombuoti dantį, tai pakaks vieno vizito. Bet prireikus rimtesnių procedūrų imama dėlioti planus, derinti laiką su pacientu.
Per dieną apsilanko ne du ir ne trys žmonės, tad odontologo užrašų knygelėje prirašyta telefonų numerių ir vizitų laikas minučių tikslumu. Svarbu, kad ne tik gydytojas, bet ir pacientai laikytųsi susitarimo, nevėluotų. Aišku, ne visuomet pasiseka atvykti reikiamu laiku, tačiau nevėlavimas palengvina gydytojo darbą.
O pratęsiant kalbą apie tai, kad gydytojai sprendžia daugybę klausimų, reikia pasakyti, jog dantų protezavimas – toli gražu ne viskas, į ką specialistai susikoncentravę. Kiekvienas odontologijos kabinete atliekamas procesas – etapas gražesnės ir sveikesnės šypsenos link.